21 Aralık 2011 Çarşamba

3-Köyümüzün Okulu Ve Çatak Üniversitesi:

Köyümüzün Okulu Ve Çatak Üniversitesi:

İşte böylesi bir ortamda girdim ben de Köyümün İlkokuluna! Konya-Bozkır-Yelbeyi Köyü İlkokulu’na… Okulumuzda genellikle vekil yahut stajyer iki öğretmen ile Okulumuzun kurucu ve adeta sahibi, Rahmetli Eğitmenimiz Abdurrahman GÖKER bulunurdu.
Bir de yine eğitmenizin yeğeni ve köyümüzün kadrolu ilk Öğretmeni Rahmetli Ali İhsan Hocam! Çok sağlam atmışlardı Okulumuzun temellerini.
Rahmetli Ali İhsan GÖKER Hocamı çok az bilirim ben. Hatta Okulumuzda öğretmenlik yaptığına aklım ermez. Ne var ki Eğitmenimiz çalışamaz olup emekli olana dek de sürdürdü bu gayretini. Ve çok başarılı bir eğitim öğretim hayatı oldu O’nun döneminde Okulumuzun. Buradan anlaşılacağı üzere, okula gelen öğretmenler üzerinde de sürerdi bu anlamdaki otoritesi. Köylü ve çocukların üzerinde de…! 
Köyümüz için Mustafa Kemal gibi bir adamdı. Ve bu nedenle biz kendisine sadece ”Eğitmen” desek de Okuluna “Çatak Üniversitesi” deriz. Çünkü böbürlenmeyi sevmezdi O.
Yıl 1961… Rahmetli Eğitmenimin önünde okudum ilkokul 1. sınıfı. Kendisini rahmetle yad ederken yine kendisinden çok yaralandığımı, okulunun adeta bir üniversite gibi iş ve işlev gördüğünü belirtmek isterim. Kendisinden sayıları saymayı, okumayı ve yazmayı, hatta dört işlemin temellerini öğrendikten sonra 2 ve 3. sınıfı birleşik sınıf halinde, Köyümüze vekil Öğretmen olarak gönderilen, Bozkır-Aslantaş’lı Mustafa ŞAHİN adındaki, Ortaokul mezunu, o yıllarda gencecik bir çocuk olan, elleri öpülesi Öğretmenimden de çok şey öğrendim elbet. Müfredat ne ise yani…
4. sınıfa geldiğimizde köyümüzde öğretmen eksikliği vardı. Bir müddet öğretmensiz kaldıysak da aslen ilkokul öğretmeni, ancak daha sonra zamanın Eğitim Enstitülerinden birisini bitirerek Ortaokul ve Liselerde öğretmenlik yapma hakkı kazanmış ancak atanmasını bekleyen köylümüz Ali ASLAN Hocam okuttu bizi o yıl. 4. ve 5 sınıflar bir arada olacak şekilde… Elbet programı bizlere o da uyguladı ancak ondan daha ziyade dinsel konudaki bilgilerimin temellerini edindim. Kendisine bu açı itibariyle özellikle müteşekkirim!
25 kişilik bir öğrenci grubuyla 5. sınıfa geldiğimizde, yine 25 kişi civarındaki 4. sınıflarla birleşik olarak köyümüze yeni atanan Konya Ereğli’den Suat YENİTÜRK adlı öğretmenimizin karşısında ve ellerindeydik artık. Kendisi mükemmel bir öğretmendir. Sinmiştir üzerine bu vasıf adeta. Daha sonraki yıllarda avukatlık, noterlik falan yatıysa da bu vasıf onu asla terk etmemiştir! Hasılı Ondan çok şey öğrendim temel bilgiler adına. Ve hala da o günlere dayanır bunlar.
Köyümüzdeki İlkokulun yetkinliği mutlaka fark ettiniz. Durum böyle olunca, yukarıda anlattığım Köy Enstitüsü kökenli okullardan birisi olan ve Konya Ereğli’ye 14 km. mesafedeki İvriz İlköğretmen Okulu’na, Ora’nın sınavlarını kazanarak giden çok olmuştur eski yıllarda Köyümüz İlkokulu mezunlarından.
Ne var ki son yıllarda nüfusa bağlı olarak başvurular artmış, pek bir gidilemez olmuştur bu okula. Son gidebilmiş olan Eğitmenimiz Küçük oğlu Kemal GÖKER Hocamdı ki, bizler 5. sınıfı okurken O da öğretmenliğinin ilk yılında idi. Yani aradan 7 yıl geçmiş kazanan olamamıştı artık. Dolayısıyla bu okula gidebilmek hepimiz için büyük birer ütopya halini almıştı.
Yine de o yıllarda, bu Okul’u kazanması ümit edilenlerden birisi de bendim tüm Köylünün nazarında…

1 yorum:

  1. Değerli blog yöneticisi paylaştığınız makaleler bize çok yardımcı oluyor Dell dizüstü servis ekibimiz çalışmalarınızda başarılar diler.

    YanıtlaSil